.כל יצור בטבע נולד, חי, גוסס ומת. רבות אני משווה ארגונים לאורגניזמים- כל אחד חיה ייחודית בפני עצמה
בשונה מעולם החי, יציר ידו של האדם (ארגונים ותוצריהם) חייבים להיות חלק ממשחק אסטרטגי חכם כדי שיוכלו להמשיך ולשפר שרידותם. בניגוד אלינו- הם יכולים לשנות את צורתם מהיסוד ולא רק להחליף ירך או לשנות שסתום.
רבות סיפרו לנו על "קרקס השמש"- קרקס שיצר לו אוקיינוס כחול ע"י לקיחת מאפיינים מעולמות אחרים (התאטרון והאופרה) ושילב אותם עם מאפיינים מעולם הקרקס הגוסס (האוהל הענק, התפעול: מופעים נודדים) כך יצר ביקוש מחודש ומסיבי למוצר חדשני בענף שכמעט מת. האם זה קרקס? האם זה מחזה? המיצוב המחודש והרעננות שבחידוש יצרו באז  "והפכו את "קרקס השמש" להצלחה עולמית ולקייס סטאדי נלמד של שיטת ה"הנדוס מחדש

כשמדברים על תהליך "הנדוס מחדש" יש להתרכז בתהליך שנקרא "חדשנות ערך". חדשנות ערך הוא מושג המתייחס  למהלך בו חברה מוותרת על מאפיינים מסוימים של השירות  או המוצר לטובת מאפיינים אחרים שמאפשרים לייצר ערך מוסף עבור הלקוחות. "ארומה" למשל- רשת מזון שוויתרה על פונקציית המלצרים ובכך מצליחה לשמור על רמת מחירים נמוכה משל בתי קפה ואוכל איכותי (יותר איכותי ממקדולנס- מוסכם?) המוגש בזריזות. האם זה בית קפה? האם זה רשת מזון מהיר?

?אז מה בדיוק החוקים ליצירת חדשנות 
נתחיל בבחינה מחודשת של העסק והזירה
?חשבו על המאפיינים החשובים של המוצר שלכם. חשבו על עסק הליבה שלכם ומה מטרתו
.חשבו על מגמות לטווח ארוך
הגדירו לעצמכם מחדש מתחרים  וחלופות. אולי הלקוחות של הבירה יכולים להיות גם הלקוחות של היין וכך ניתן ליצור למשל את הקאווה? יין תוסס שמדבר לעם
הגדירו מחדש את זהות הלקוחות
אתרו קבוצות וסוגים חדשים של לקוחות. מבוגרים בקרקס למשל
?אל אילו קבוצות אסטרטגיות ניתן לחדור ובאיזה מיצוב? שונה ? זהה
?אל אילו מוצרים או שירותים משלימים ניתן לחבור
(שינוי היחס בין מאפיינים פונקציונליים למאפיינים אמוציונליים (חוויה
אם כן מעתה אמרו- מי לא הלקוחות שלנו? מי לא נמצא בזירה התחרותית? מה אנחנו יכולים לא לעשות
דוגמאות נוספות
חברת איזי ג'ט אשר בטלה את המערך המסועף של הכנת מזון לטיסה והצליחה להוזיל את הטיסות משמעותית
חברת טיסות אירופאית אשר ויתרה על טיסות ליעדים ארוכים  ובכך הצליחה להוזיל מחירים
Tal Lior
6/16/2013 06:01:25 am

nice to be liked :)
thanks

Reply



Leave a Reply.

    Archives

    July 2013
    June 2013
    May 2013

    Author

    My name is Tal Lior, Owner of "Enlightment 4 BIZ" and "Brandly". My passion and love is bringing wisdom and business creativity into my clients benefit. 

    I enjoy exploring organizations, fields & markets, analyze work flow, competition & customer's desires aiming to create better working environment, marketing blends and finding creative ways to out- perform the business offer and profitability.

    Categories

    All