With today's technology and people's great minds anyone can sell anything.
Using social platforms and the social notion, some new amazing services emerged into our virtual life, turning our assets into profit, in the real world.
Just think of people that hardly uses their car (like many "Tel Avivians") - why not renting it to others and make some money from the side???  
For that purpose exactly RelayRides started a new service:

On the same note- why not renting your apartment /a room in your apartment? If you are living in a very cool place (or even if you don't) – you can share it with others and make extra cash. 
This social network allows you to submit your apartment, check out properties in the world, check their environment (street view, maps), read recommendations, mark your favorite apartments, pick the dates and get a price offer. 
https://www.airbnb.com
In the Netherlands they thought from their stomach and created a platform which connects chefs to hungry diners. This network is now running in 9 countries all over the world.
Post your meal, price it, let people know when you serve and how many meals you sell. upload a picture and let the taste buds do the rest. 
http://www.shareyourmeal.net/

Social networks have a bad reputation of having people sit in front of screens instead of having real relationships and lives. This use of social makes it all worthwhile. 
 
Our life is one big bargain playground- whether we wish to lick a lollypop or want to make new friends when we hit the first grade. Humans use two different sets of norms when exchanging interaction with others:  

1. Economical set- consideration of loss VS. profit.
2. Social set- we do things because we get something more than just money. If someone offers   
    money for our kindness and true good will- we will be offended by it. 

Companies came to realize that in this world, when we need more loyalty, consideration, obligation and so on, from our workers (as we treat our friends), they can't just treat their employees with the past economical set of mind– work for salary.

What companies really should know is that they can't mix the two sets of mind and behavior or they will damage the whole relationship! The social set is very fragile and once their employees  meet any behavior that reminds them of their economical set of behavior, they will shift their consideration towards- I give VS. what I gain. 

If you embraced these norms don't forget to back it in all spectrums. Be their friends- be considerate, thoughtful and forgiving.  

* This post was written after reading a very interesting chapter on Dan Ariely's book- Predictably   
   Irrational.
 
Some energy drinks won't give you wings but when you are facing a career crisis- they will surly save your day.
The Gladiator energy drink is positioned to help the ordinary working man (or woman) to fight the little battles of their working day.
what an awesome idea it is! 
 
.כפי שציינתי בפוסט קודם חדשנות היא מנוע הצמיחה של הארגון- בלעדיה הארגון יסיים את מחזור חייו ויגווע
ועכשיו בכדי להוריד את רמת הדרמטיות ארחיב על החדשנות הראשונה אליה נפנה כארגון- חדשנות בתחומי הפעילות הקיימים
?כאסטרטגים תמיד נתחיל בשאלה- מה אני מציע ולמי אני מציע
נבחן את המוצרים שלנו בעזרת מטריצה: מוצרים/ קהלי היעד. נרצה לדעת כמה מוצר מרוויח בכל פלח, מה המחזור, מה  היקף המכירות,  מגמות ועוד. בגדול נרצה לבחון אילו מוצרים הם המוצרים שיוצרים את מרב הרווח לארגון? האם יש לנו מוצרים שיוצרים הפסדים?  האם ישנם מוצרים שלא רווחיים במיוחד אך שומרים על מכירתם של מוצרים אחרים
Picture
?למי אני מוכר? למי אני לא מוכר? כמה רווח אני מרוויח על יחידה? מה רווחיות המוצר
?האם לשמור על המצב הקיים? האם יש לי שווקים נוספים לחדור אליהם
?האם אני צריך לצמצם פעילות בקהלי יעד מסוימים

כך לגבי כל אחד מהמוצרים שלנו

לאחר שבחנו את המוצרים נעריך האם ישנם מוצרים להתמקד בהם ולהרחיב פעילות קיימת (האם החדירה נמוכה בשווקים שלנו? האם ישנה אפשרות לשפר את התמהיל?) במידה ומצאנו מוצר קיים להתמקדות- נשאל האם נרצה להעמיק לשיווקים קיימים או שנרצה אולי לצאת לשווקים קשורים? כמו כן נבחן אפשרויות של התפשטות אנכית או אופקית- האם נוכל
להתקרב אל צרכן הקצה או לחלופין לרכוש את חומרי הגלם
במידה ולא נמצא מוצר להתמקד בו- נבחן מוצרים קשורים למוצרים שלנו ונשאל- האם נרצה למכור אותם לשווקים הקיימים שלנו או אולי לשווקים חדשים
כל חדירה לשוק חדש/ רכישה/ פיתוח מוצר חדש צריכה להיבחן בזהירות לפי הערכות לגבי מגמות בשוק ופוטנציאל השוק והיכולת שלנו כארגון להצליח לחדור באותו שוק
סיכום- החדשנות לעיל היא חדשנות משמרת, אינה מתכננת לזעזע אלא לנסות להגדיל את נפח הפעילות בדרכים של חבירה, התפתחות שיווקית , שת"פים וכדומה
 
These days marketing departments can't R.I.P (in the non-morbid way).
Not only company's products or services must re-invent themselves- it's a holistic mission of the organization.  At times companies (Big Brands) must stick to the classic product and can rely on marketing innovation only. 
 
בעבר, תאוריות כלכליות הניחו כי צרכנים הם יצורים הגיוניים השוקלים רכישת מוצרים בצורה מחושבת, עקבית ולפי הגיון מקסום הרווח. כיום ידוע כי הצרכן אינו מונע משיקולים כלכליים בלבד וכי הרגש הוא מניע חשוב בתהליך הרכישה
בין אם מדובר ברכב חדש, בגד חדש או אפילו חבילת גבינה, הייחוס הרגשי של הצרכן למותג הוא אחד המרכיבים שיכריעו את הכף בעולם רווי אפשרויות
?עמדה מה היא ואיך ניתן לשנות אותה לתועלתך
.עמדה היא תהליך קוגניטיבי, נלמד כלפי אובייקטים. העמדה מבטאת הערכה אישית של אדם כלפי האובייקט
.עמדה יכולה להיות חיובית או שלילית, עמדה יכולה להיות נחרצת או חלשה
 עמדה מורכבת מ 3 רכיבים- הכרתי (דעות ומחשבות), רגשי והתנהגותי. השפעה על רכיב אחד תשפיע על יתר המרכיבים
?אז איך משנים עמדות אצל צרכנים
קודם כל אנג'ייג'מנט- עזרו להם לפתח אתכם מערכת יחסים. צרו תוכן שייתן להם ערך מוסף: רגשי, מידע, חברתי, שימושי  וכדומה
-פרסומות וקד"מ
.צריך לתת להם סיבות טובות להאמין! סיבות שיעזרו להם בתהליך רציונליזציה- שכנוע עצמי שמסביר למה אני בסדר
עזרו להם לשנות עמדה- אני לא צריך לחסוך  עד כדי כך
שנו את תפיסת ההתנהגות- זה במבצע, לא תוציא כל כך הרבה
הוסיפו עמדות עקביות להתנהגות- התפנקות מידי פעם היא חיובית לחיים בריאים
הפחיתו את חשיבות ההתנהגות- החיים קצרים
הפחיתו במידת השליטה- אין לכם ברירה, אתם חייבים לקנות, האישה אומרת
? גורמים אשר משפיעים על דעות הצרכן
התנסות- עבר, הווה
סביבה- אנשים כמוני, דמויות להערצה, דמויות סמכות וידע
חשיפה למידע- תקשורת ויח"צ
!על קצה המזלג-הרבה בהצלחה
 
.כל יצור בטבע נולד, חי, גוסס ומת. רבות אני משווה ארגונים לאורגניזמים- כל אחד חיה ייחודית בפני עצמה
בשונה מעולם החי, יציר ידו של האדם (ארגונים ותוצריהם) חייבים להיות חלק ממשחק אסטרטגי חכם כדי שיוכלו להמשיך ולשפר שרידותם. בניגוד אלינו- הם יכולים לשנות את צורתם מהיסוד ולא רק להחליף ירך או לשנות שסתום.
רבות סיפרו לנו על "קרקס השמש"- קרקס שיצר לו אוקיינוס כחול ע"י לקיחת מאפיינים מעולמות אחרים (התאטרון והאופרה) ושילב אותם עם מאפיינים מעולם הקרקס הגוסס (האוהל הענק, התפעול: מופעים נודדים) כך יצר ביקוש מחודש ומסיבי למוצר חדשני בענף שכמעט מת. האם זה קרקס? האם זה מחזה? המיצוב המחודש והרעננות שבחידוש יצרו באז  "והפכו את "קרקס השמש" להצלחה עולמית ולקייס סטאדי נלמד של שיטת ה"הנדוס מחדש

כשמדברים על תהליך "הנדוס מחדש" יש להתרכז בתהליך שנקרא "חדשנות ערך". חדשנות ערך הוא מושג המתייחס  למהלך בו חברה מוותרת על מאפיינים מסוימים של השירות  או המוצר לטובת מאפיינים אחרים שמאפשרים לייצר ערך מוסף עבור הלקוחות. "ארומה" למשל- רשת מזון שוויתרה על פונקציית המלצרים ובכך מצליחה לשמור על רמת מחירים נמוכה משל בתי קפה ואוכל איכותי (יותר איכותי ממקדולנס- מוסכם?) המוגש בזריזות. האם זה בית קפה? האם זה רשת מזון מהיר?

?אז מה בדיוק החוקים ליצירת חדשנות 
נתחיל בבחינה מחודשת של העסק והזירה
?חשבו על המאפיינים החשובים של המוצר שלכם. חשבו על עסק הליבה שלכם ומה מטרתו
.חשבו על מגמות לטווח ארוך
הגדירו לעצמכם מחדש מתחרים  וחלופות. אולי הלקוחות של הבירה יכולים להיות גם הלקוחות של היין וכך ניתן ליצור למשל את הקאווה? יין תוסס שמדבר לעם
הגדירו מחדש את זהות הלקוחות
אתרו קבוצות וסוגים חדשים של לקוחות. מבוגרים בקרקס למשל
?אל אילו קבוצות אסטרטגיות ניתן לחדור ובאיזה מיצוב? שונה ? זהה
?אל אילו מוצרים או שירותים משלימים ניתן לחבור
(שינוי היחס בין מאפיינים פונקציונליים למאפיינים אמוציונליים (חוויה
אם כן מעתה אמרו- מי לא הלקוחות שלנו? מי לא נמצא בזירה התחרותית? מה אנחנו יכולים לא לעשות
דוגמאות נוספות
חברת איזי ג'ט אשר בטלה את המערך המסועף של הכנת מזון לטיסה והצליחה להוזיל את הטיסות משמעותית
חברת טיסות אירופאית אשר ויתרה על טיסות ליעדים ארוכים  ובכך הצליחה להוזיל מחירים
 
The most advanced sign on earth is "Points" project by Breakfast NY. A socially connected sign which changes its directions according to different info' coming from different sources. You can be updated with events, useful info', tweets, act'. 
 
On the notion that smartphones made us dumber, the scramble WI FI game should help us remember how to use our brains from time to time :)
And on the way- get your free WI FI minutes according to how smart you are!

Case Study was taken from Digital Buzz.

 
"הדשא של השכן ירוק יותר"- פעולה זו של השוואה היא פעולה ביולוגית בסיסית אשר מסייעת לנו להבין היכן אנחנו ממוקמים ועוזרת לנו לא רק לשרוד אלא גם להתפתח. המוח בוחן אובייקטים ומשווה אותם לאובייקטים אחרים בכדי לעמוד על טיבם ואיכותם. מוצר אינו "שווה" באמת עד שלא נשווה אותו למוצרים אחרים. 
תהליך מעניין של קביעת עוגן במוחנו הוא תהליך בו אנו חווים התנסות ראשונה אשר מותירה בנו את חותמה. התנסות זו תהיה מעתה נקודת ההתייחסות שלנו והמקור להשוואה: למשל אם ראינו פרסומים לאופני שטח איכותיות ב 15,000 ש"ח, מעתה כל תמחור של אופני שטח הנמוך ממחיר זה יראה לנו מציאה, לא משנה כמה אופני שטח אחרות ובמחירים נמוכים יותר נמשיך לראות אח"כ, עובדה שאמורה להסביר שהמחיר הראשון היה פשוט גבוה מידי. אנקדוטה מצחיקה נוספת היא שגם תמחור של אופני בי.אמ.אקס ב- 1000 ש"ח ישמע לנו פשוט נהדר. מהצד השני- במידה  ונרצה לרכוש אופניים סופר משוכללות שיכולות להיות גם מטוס וגם אופנוע 500 סמ"ק ועולת 20,000 ש"ח, המחיר (שהינו גבוה מנקודת ההתייחסות) פשוט יבאס אותנו, בהתנסחות ללא מניירות, ללא כל קשר לפונקציונליות הנוספת של האופניים. נקודת התיחסות זו תשאר איתנו זמן רב
(תהליך זה של החתמה מסועף הרבה יותר (מזמינה אתכם לקרוא את "לא רציונאלי ולא במקרה" של דן אריאלי

?ומה הקשר של כל זה לענייננו
כשאנחנו יוצאים עם מוצר או שירות חדש אנו חושפים אותו בפעם הראשונה ובכך מייצרים את נקודת ההתייחסות של הלקוחות אליו. ברגע זה אנו קובעים את מיקומו של המוצר (שירות) בין שלל של מוצרים דומים. תוכלו לפרסם את המוצר שלכם בעזרת מפורסמים נחשקים שאדם יכול רק לחלום להיות כמותם ותוכלו לבחור לפרסם המוצר בשימוש אחד האדם, בכל מקרה כך תקבעו במוחם את שוויו ולאחר מכן אין דרך חזרה. היכולת לגבות פרמיה נוספת על מוצרים/ שירותים טמונה בערך הייחודי שתנכסו להם לכן חשוב מאוד למצוא את נקודת הבידול (אותם מאפיינים הקשורים למוצר, לחברה וכדומה וביחס לתחרות) אשר מהווים יתרון אמיתי. לאחר תהליך חשוב מאין כמותו של קביעת מיצובו וזהותו של המוצר עלינו לייצר תמהיל שיווק מתאים שיחזק את המסר ויהפוך אותו למותג עצמתי שייחודיותו מייצרת רווחיות
תמהילי שיווק בעולם של היום צריכים להיות חדשניים, ייחודיים, מותאמים אישית והכי חשוב  הם צריכים לרגש את הלקוח ולתת לו ערך מוסף  כדי לייצר באז. בעולם דיגיטלי עלינו לייצר מערכת 360 שמקיפה את הלקוח ועוזרת לו להבין את טיב המוצר שלנו, עוזרת לו למקם אותו ביחס לתחרות ובכך מדגישה את התועלת והערך הייחודי שלו
 



    Archives

    July 2013
    June 2013
    May 2013

    Author

    My name is Tal Lior, Owner of "Enlightment 4 BIZ" and "Brandly". My passion and love is bringing wisdom and business creativity into my clients benefit. 

    I enjoy exploring organizations, fields & markets, analyze work flow, competition & customer's desires aiming to create better working environment, marketing blends and finding creative ways to out- perform the business offer and profitability.

    Categories

    All