.כפי שציינתי בפוסט קודם חדשנות היא מנוע הצמיחה של הארגון- בלעדיה הארגון יסיים את מחזור חייו ויגווע
ועכשיו בכדי להוריד את רמת הדרמטיות ארחיב על החדשנות הראשונה אליה נפנה כארגון- חדשנות בתחומי הפעילות הקיימים
?כאסטרטגים תמיד נתחיל בשאלה- מה אני מציע ולמי אני מציע
נבחן את המוצרים שלנו בעזרת מטריצה: מוצרים/ קהלי היעד. נרצה לדעת כמה מוצר מרוויח בכל פלח, מה המחזור, מה  היקף המכירות,  מגמות ועוד. בגדול נרצה לבחון אילו מוצרים הם המוצרים שיוצרים את מרב הרווח לארגון? האם יש לנו מוצרים שיוצרים הפסדים?  האם ישנם מוצרים שלא רווחיים במיוחד אך שומרים על מכירתם של מוצרים אחרים
Picture
?למי אני מוכר? למי אני לא מוכר? כמה רווח אני מרוויח על יחידה? מה רווחיות המוצר
?האם לשמור על המצב הקיים? האם יש לי שווקים נוספים לחדור אליהם
?האם אני צריך לצמצם פעילות בקהלי יעד מסוימים

כך לגבי כל אחד מהמוצרים שלנו

לאחר שבחנו את המוצרים נעריך האם ישנם מוצרים להתמקד בהם ולהרחיב פעילות קיימת (האם החדירה נמוכה בשווקים שלנו? האם ישנה אפשרות לשפר את התמהיל?) במידה ומצאנו מוצר קיים להתמקדות- נשאל האם נרצה להעמיק לשיווקים קיימים או שנרצה אולי לצאת לשווקים קשורים? כמו כן נבחן אפשרויות של התפשטות אנכית או אופקית- האם נוכל
להתקרב אל צרכן הקצה או לחלופין לרכוש את חומרי הגלם
במידה ולא נמצא מוצר להתמקד בו- נבחן מוצרים קשורים למוצרים שלנו ונשאל- האם נרצה למכור אותם לשווקים הקיימים שלנו או אולי לשווקים חדשים
כל חדירה לשוק חדש/ רכישה/ פיתוח מוצר חדש צריכה להיבחן בזהירות לפי הערכות לגבי מגמות בשוק ופוטנציאל השוק והיכולת שלנו כארגון להצליח לחדור באותו שוק
סיכום- החדשנות לעיל היא חדשנות משמרת, אינה מתכננת לזעזע אלא לנסות להגדיל את נפח הפעילות בדרכים של חבירה, התפתחות שיווקית , שת"פים וכדומה



Leave a Reply.

    Archives

    July 2013
    June 2013
    May 2013

    Author

    My name is Tal Lior, Owner of "Enlightment 4 BIZ" and "Brandly". My passion and love is bringing wisdom and business creativity into my clients benefit. 

    I enjoy exploring organizations, fields & markets, analyze work flow, competition & customer's desires aiming to create better working environment, marketing blends and finding creative ways to out- perform the business offer and profitability.

    Categories

    All